Tajmeství Gangam style a vliv na finanční trhy

Gangnam Style šílené video, které obletělo celý svět a trhá rekordy v počtu shlédnutí. Za týden ho na youtube shlédlo 50 milionů lidí. Aktuální číslo shlédnutí je něco přes půl miliardy! Přesněji 518 milionů shlédnutí. Takže máme nejsledovanější video roku 2012, které bylo zároveň 20. září zapsáno do Guinnessovi knihy rekordů jako video, co na stejném serveru posbíralo nejvíce “lajků” v historii. Jako reklama posloužila hudba a video pro Samsung a bylo propíráno mnoha respektovanými plátky, třeba The Wall Street Journal či Financial Times. Samotní představitelé Koreji rekordní videoklip také přivítali, protože takovou reklamu, jakou jim zařídil právě Psy, který se k této zemi hodně hrdě hlásí, ještě asi neměli. Klip je tedy hitem internetu.

O co se tedy vlastně jedná? Gangnam District je oblast Soulu (Jižní Korea), kterou rapper Psy přirovnává Beverly Hills. Na videu pak předvádí jeho “horse-riding dance” právě v různých známých místech v Gangnamu. Videoklip obsahuje satirické texty o zvycích bohatých jihokorejčanů.

Klip je všeobecně považován za virální. Největší zajímavostí kolem videoklipu je jeho působení na finanční trhy. Videoklip Gangnam Style totiž posilnil akcie korejských společností, které nemají nic společného s videem, ani tímto stylem. Akcie společnosti DI Corp, která je výrobcem polovodičových zařízení, se od poloviny července prudce zvýšily, o téměř 500 procent, protože předseda představenstva této společnosti, je otec hudebníka a zpěváka s názvem Psy, který je ve videu. Zpěvákův otec, Park Won Ho, je předsedou společnosti DI. Mezi klienty DI patří známé společnosti jako napříkald Samsung Electronics. Obchodování s akciemi společnosti DI bylo zastavené na dva dny v tomto měsíci.