Minulý týden jsme psali o Twitteru, coby známé technologické společnosti, která možná brzy zaujme místo na burzovním parketu. Dnešním článkem opět navážeme a představíme si dalšího technologického dravce, a to sice společnost Dropbox.
Dropbox je stručně řečeno online úložiště dat, kde si uživatelé mohou navzájem sdílet dokumenty, fotky, videa, a další soubory. Způsob fungování Dropboxu je opravdu jednoduchý, na tom si také tvůrci zakládali. Po registraci na Dropboxu si uživatel vytvoří na svém PC či mobilním zařízení složku, ve které může přátelům nebo kolegům z práce sdílet soubory.
Dropbox je stručně řečeno online úložiště dat, kde si uživatelé mohou navzájem sdílet dokumenty, fotky, videa, a další soubory. Způsob fungování Dropboxu je opravdu jednoduchý, na tom si také tvůrci zakládali. Po registraci na Dropboxu si uživatel vytvoří na svém PC či mobilním zařízení složku, ve které může přátelům nebo kolegům z práce sdílet soubory.
Byznys model Dropboxu je založený na příplatcích za větší úložný prostor. Každý uživatel dostane po registraci nějaký základní prostor zdarma a pokud potřebuje větší prostor, musí platit měsíční poplatek.
„Na našem růstu se nejvíce podílí dva faktory – mluvení a virál. Uživatelé, kteří mají Dropbox zdarma, se nám tedy stále vyplatí. Řeknou o nás lidem, kteří by mohli zaplatit, a proto rosteme rychleji,“řekl Drew Houston.
Jedním z hlavních cílů Dropboxu je propojení mobilního zařízení s počítačem. Dropbox proto navazuje spolupráci s výrobci mobilních telefonů. Díky Dropboxu mají uživatelé přístup ke svým souborům jak z počítače, tak z mobilního zařízení (za předpokladu, že mob. zařízení využívá internetového připojení).
Dropbox vyhledává nové možnosti akvizic
O tom, že Drobox hledá nové možnosti akvizic, není pochyb. Nedávno byl oznámen odkup společnosti Mailbox (přibližná hodnota akvizice kolem 100 milionů dolarů). Předtím to byl Snapjoy, nebo třeba Audiogalaxy. Dropbox akvizicemi rozšiřuje své portfolio nabízených služeb.
Dropbox jako dvojka na trhu stále útočí na tržní podíl konkurenčního iCloudu
Konkurencí Dropboxu jsou cloudy od velkých společností Google, Microsoft a Apple, tedy Google Drive, SkyDrive a iCloud. Jedničkou na trhu online úložišť je Apple se svým iCloudem. Paradoxně právě Apple chtěl Dropbox koupit, ale Drew Houston tuto akvizici tehdy odmítl. Dnes je určitě za toto rozhodnutí rád, protože se mu podařilo vybudovat společnost, která dokáže Applu s přehledem konkurovat.
zdroj:engadget.com
IPO ještě letos?
Podle Forbesu se hodnota Dropboxu pohybuje kolem 4 miliard dolarů. Údajně se Dropbox brzy chystá na burzu, a to sice v druhé polovině letošního roku. Nedávno vyšly na veřejnost informace, že se vedení Dropboxu již domlouvá s bankami na detailech letošního IPO.
Když Drew Houston zakládal Dropbox, jeho hlavním cílem bylo vytvořit jednoduché a uživatelsky příjemné prostředí. Důkazem jeho úspěchu je přes 100 milionů aktivních uživatelů, kteří na Dropbox denně uloží kolem miliardy souborů. Letos by toto číslo mělo růst až na 200 milionů. Otázkou však zůstávají budoucí zisky společnosti.
autor článku: Michal Černocký
zdroj:easyinvest.cz