Slovník investora 18

Bollinger Bands - Tento indikátor zostrojil John Bollinger. Kombinuje pásmo kĺzavého priemeru s volatilitou finančného inštrumentu. Toto pásmo má za úlohu v každej perióde zisťovať, či sa cena nachádza relatívne vysoko, alebo nízko. K meraniu volatility používa Bollinger štandardnú odchýlku, ktorá sa pridáva nad a pod jednoduchý 20, alebo 21 dňový kĺzavý priemer.

ABC spotrebiteľská dôvera – je to indikátor, ktorý odzrkadľuje postoj spotrebiteľov k ekonomike. Prieskum sa robí telefonickým dotazníkom niekoľkých stoviek náhodne vybraných dospelých ľudí a zameriava sa na otázky osobnej finančnej situácie a ochoty míňať peniaze. Tento ukazovateľ je pomerne nový a je zverejňovaný na týždennej báze. ABC index spotrebiteľskej dôvery je užitočný, keďže môže predpovedať zmeny, ktoré môžu nastať v dôležitejších mesačných ukazovateľoch. Index zahŕňa dáta najaktuálnejšieho týždňa a dáta z troch predchádzajúcich týždňov , čím dostávame vlastne rolujúci štvortýždňový priemer. Výsledok sa počíta ako rozdiel pozitívnych a negatívnych odpovedí.

Candlestic charts - Sviečkový graf vytvorili Japonci v 17. storočí ako metódu technickej analýzy ceny ryžových kontraktov. Jednotlivé sviečky pohybu cien vytvárajú obrazce, ktoré napovedajú o ďalšom správaní sa cien do budúcna.

CDO (Collaterized Debt Obligation) je charakteristickou kreditnou štruktúrou, pri ktorej na seba investor preberá kreditné riziko určitého portfólia, ktoré môže byť zložené napríklad z korporátnych mien, cenných papierov založených aktívami (ABS – Asset Backed Securities), alebo iných CDO. Investor sa pri investícii môže rozhodnúť pre niektorú z tranží, ktoré sa líšia nižším, resp. vyšším ratingom a k tomu prislúchajúcim výnosom.

Retail Sales Index maloobchodných tržieb (Retail Sales) je meradlom celkových príjmov v maloobchode. Jeho mesačná zmena reprezentuje vývoj súhrnného spotrebiteľského dopytu v danom období. Pretože spotrebiteľský dopyt je neoddeliteľnou súčasťou hrubého domáceho produktu (HDP) a má v ňom najväčšiu váhu, informuje analytikov, obchodníkov, investorov a centrálnu banku o budúcom vývoji ekonomiky. Index maloobchodných tržieb nezahŕňa príjmy za služby, ktoré však predstavujú viac než polovicu celkových spotrebiteľských výdavkov.