Klamstvá, ktoré hovoríme sami sebe

Máte pocit, že váš život vopred niekto nalinkoval a už sa s tým nedá nič robiť? Opak je pravdou. V lepšom prípade sa môžete sami rozhodnúť pre zmenu, v tom horšom vás k tomu donúti osud.

Tu je pár viet, ktoré som tiež s obľubou používala v časoch, keď som nadávala na celý svet a čakala, kedy pôjdem do dôchodku. (Paradoxne sme sa prednedávnom s mamou smiali na tom, že si pamätám na deň, keď povedala, že už len 9 rokov bude robiť – mala vtedy 46, a pôjde do dôchodku. Keby sa za tých xx rokov nebol zmenil celý svet, mohla by som takto konštatovať teraz aj ja. Žiaľ – mňa čaká ešte minimálne 20 rokov práce...)

- Nedokážem to a tak to radšej ani nejdem skúšať 
- Nedokážem to urobiť správne, tak to neskúsim 
- Ten a ten to dokáže urobiť lepšie, tak nech robí 
- Urobí sa to po mojom, alebo sa to nebude vôbec robiť 
- Je len jeden spôsob, akým sa to dá spraviť správne 
- Nemôžem sa zmeniť
- Takto som sa narodil 
- Som presne ako môj/moja _________
- Nemôžem to ovplyvniť 
- Nebol by som taký, keby moji rodičia neurobili _______ 
- Keby sa nebolo stalo _______, tak by som _______ 
- Je to vina rodičov 
- Nezaslúžim si to, nie som toho hoden 
- Som v poriadku, aký som 
- V skutočnosti sa vôbec nepotrebujem zmeniť 
- Nie je to so mnou až také zlé, dá sa s tým žiť 
- Mne sa to páči, bude sa to páčiť aj tebe 
- Je len jeden spôsob ako vyjadriť lásku: --- 
- Mal by si domyslieť, čo by som chcela. 
- Také niečo netreba vysvetľovať 
- Dôležitejšie je dávať, než dostávať 
- Nemám čas na to, aby som sa zmenil 
- Netrápi ma, čo si myslia druhí 
- Skúšal som to, ale zistil som, že to nedokážem 
- Keď sa vezmeme, tak on sa zmení.
- Každý deň bude taký romantický

Aj vám sú tieto slová až priveľmi povedomé? Ešte stále ich máte denno – denne na jazyku? Alebo už ste si uvedomili, že toto je istá a bezpečná cesta do pekla, do zabudnutia a priemeru, kde je pretlak ľudí a nič výnimočné vás nečaká?

Ak áno, máte úžasnú šancu spraviť niečo so sebou samým, so svojou prácou, životom... So všetkým, čo chcete – výber je len a len na vás!

Ak ste sa rozhodli uspieť, čaká Vás tvrdá drina a zasa len drina. Vôbec pritom nezáleží na veku, vzdelaní a ani na pohlaví. Každý máme silu a schopnosti dosiahnuť všetko, čo chceme, ale treba pre to niečo spraviť, niečo obetovať, ale hlavne - treba prevziať zodpovednosť za celý svoj život.

Toto tvrdím svojim deťom odmalička. A čuduj sa svete – plnia sa mi všetky sny bez cudzieho pričinenia. Študujú na svojich vysnívaných školách, cestujú po svete... a ja pyšne sledujem ich životnú cestu s pocitom vlastnej dobre vykonanej práce.

Paretovo pravidlo 80/20 hovorí okrem iného aj to, že 20 % populácie vlastní 80 % majetku, 20 % ľudí robí vysnívanú prácu a sú pritom šťastní... mohli by sme pokračovať donekonečna, ale načo.

Kto chce, cestu a spôsob si nájde. Kto nie, je to jeho voľba.

autor článku: Viera Sadloňová (zdroj:abasfx.sk)