Zmeňte svoj život lepším riadením peňazí

Veľa sa rozpráva o tom, čo je najlepšia investícia. Niekto hovorí, že sú to akcie, iný povie že sú to akciové indexy lebo sú diverzifikované a ďalší odporúča nehnuteľnosti. Je ťažké si vybrať, pokiaľ nemáte správne informácie o toku svojich peňazí. Moje najlepšie investované peniaze predstavujú dve knihy od Roberta Kiyosakiho – Bohatý otec, chudobný otec a Cashflow kvadrant.

Na škole som nikdy nebol premiant. Aj preto som ocenil jednoduchosť s akou Robert vysvetľuje správny tok peňazí. Človek bez správnych informácií môže zarábať aj stovky tisíc EURO ročne, no bohatý nikdy nebude. Autor charakterizuje bohatstvo podľa toho, ako dlho nemusíte pracovať a stále budete môcť žiť ako doteraz. Sú ľudia, ktorí majú na svojom účte 30 000€ a stále pribúdajú, bez ohľadu na to ako dlho pracujú, teda majú pasívny príjem ale sú aj ľudia, ktorí s príjmom cez 10 000€ mesačne stále finančne zápasia.

Vysvetľuje rozdiel medzi aktívami a pasívami, ako by sme ich mali chápať. Nie ako nám ich podáva bankový úradník. V jednoduchosti, aktíva sú to, čo nám peniaze do vrecka pridáva a pasíva sú to, čo nám peniaze z vrecka berie. Tí, čo mali na škole účtovníctvo vedia, že napríklad auto je aktívom. Teda malo by nám v podnikaní zarábať. Ale prečo je stále vedené medzi aktívami aj po tom, keď už nezarába? Reálne sa stáva pasívom. Musíme mu platiť poistku a podobné formality.

Na týchto obrázkoch je znázornená hospodárska výsledovka ľudí ktorí uvažujú ako bohatí a ľudí, ktorí tak neuvažujú.


(Toto je hospodárska výsledovka bežného zamestnanca)


(Toto je hospodárska výsledovka človeka, čo vie zarábať aj inak - pasívne)

Moje skúsenosti sú také, že keď som tieto obrázky ukázal svojim blízkym a známym, iba sa zamysleli a povedali: “Tak takto som nad tým ešte neuvažoval. Dáva to niečo do seba.“ Ja preto odporúčam tieto knihy ako začiatok na ceste k finančnej slobode, ktorú chceme všetci, no len málokto je tak vytrvalý a trpezlivý, že tú cestu zvládne.





autor článku: Mario Filo (autor blogu:financnasloboda.blogspot.com)